onsdag 15 december 2010
Skräp-post
Jag får en himla massa skräppost på mina olika mail-konton, och brukar ögna igenom den snabbt för att se att jag inte slänger nått av misstag. När man sett 10.000 viagra-annonser så blir det lätt att man slänger allt. Men när jag kollade närmare så började jag se ett mönster, internet har förändrats. På nått sätt har jag skissats upp som en tänkbar kund för nya olika sorters företag. Och de är inte längre helt ute och simmar. Jag får bl.a. reklam för eller emot; bättre hus-lån, hår-avfall, ledgångsreumatism, förlovningsringar, söka lägenhet, matlagningskurser och miljövänliga bilar osv. Hur går detta till? Lämnar jag spår efter mig? Eller är jag bara en sån som tänker för mycket och läser själv in i det? (ska tilllägga att jag även får reklam för trevliga damunderkläder och sluta-röka-kurser, så alla är kanske inte så nära målet?)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar